ذات

ذات

ذات 

 
فرشته مقرب خداوند مغرور و متكبر بود؟ 
 
ذات شيطان با حضور آدم نمايان شد؟ 
 
خداوند از ذات شيطان آگاه بود؟
 
حضور آدم باعث سركشى شيطان شد؟ 
 
خداوند آدم را خلق كرد تا شيطان را از بهشت خارج كند؟  
 
براى هر مخلوقى موقعيتى بايد پيش بيايد تا ذات خود را نشان بدهد؟ 
 


نظرات شما عزیزان:

مجید
ساعت19:11---26 آبان 1394
سلام خوبی؟؟دلتنگ پست های بحث بر انگیزت شدم؟؟البته تو تقصری نداری شبکه های اجتماعی همه وبلاگا رو تعطیل کرده به عقیده ی من!!

مجید
ساعت20:36---5 شهريور 1394
سلام،خوبی؟؟؟چه خبرا؟نیستی پیدات نیست؟؟؟نه پستی نه چیزی؟؟؟دلمون تنگ شده برا پستاتون!!!!!!!!!

مجید
ساعت12:40---14 تير 1394
نیستی؟؟؟؟؟؟؟؟

anisa
ساعت17:13---23 ارديبهشت 1394
با سلام ٫با اشاره ای که این دوست گرامی کردن و اینکه انسان یا آدم بایدفرقی قائل شد تا به ذات انسان امروزی پی برد که از چه روست که اینچنین بد ذات و بدطینت شده است و این از کوچکترین بخش جامعه یعنی خانواده شروع میشود تا به درجات عالی میرسد و باعث جنگهاو خونریزیها میشود.به نظر من ذات را انسان مدرن کشف کرده تا از آن سود برد.موضوع خوبی بود اما در عین اسان بودنبرای....
پاسخ:فكر،شعور،ذهن،ذات،... اينها همه بواسطه ديده نشدن ، يا بواسطه درك نشدن توسط حواس پنجگانه ،نميشودمنكر آنها شد... وبه قول شما با مدرن شدن انسا ن كشف شده اند، ممنونم از حضورتون ، مرسى.


سعید عهدی
ساعت0:41---21 ارديبهشت 1394
متاسفانه بر اساس تجربه های شخصی که از فرط روزمرگی در نگاه فارغ از تعمق در تفکر, حتمی بدیهی و گاهی بی مبنا تر از آن نامیده میشود که مبنایی برای آن تصور کرد و به همین جهت آن بی مبناترین که همان بدیهی ترین هم هست , مبنا برای جهان شناخت و جهانیکه برای شناخت نیست , شده است .
علم حضوری یا همان شناخت بیواسطه یا جهان درگیری خواست خیر و شر برای خود و یا برای دیگری است و هرآن لحظه که آن شیطان پیروز میشود و روی از خدا میگردند , انسان هم روی میگردند که همان لحظه ای است که خیر خود را نه تنها با شر رساندن به دیگری میجوییم بلکه غوغای درون را که از چرایی آن , درون را پر سوز میگرداند آنچه پیروزی دیگر شیطان است , اجبار به ریا و یا همان پنهان کردن نیمه خدایی شکست خورده از شیطان با ترجیح خود به دیگران یا همان غرورو کبر, دومینو وار از یک انسان دیوی در درون میسازد که گویی خدا از انسان بود که بی چون و چرا خواست تا بر شیطان سجده برد و نبرد . که نبرد ؟
اما امروزه در هوای تجربه شخصی هنوز میبینیم که در بعضی از کشورها و مناطق آنچنا ن انسانها مجبور به کرنش بی چون و چرا از حاکم ظالمی میشوند که هر انسان منصفی به یاد چون و چرایی که شیطان با خدا کرده است افتاده و در اقیانوس آرام اندیشه غرق میشود
که نکند خدا میخواسته به انسان آموزش راهزیستن چون و چرا در برابر کرنش شیطانی در برابر اینگونه ظالمان بدهد .
حتم میتوان دشت که داستان تمرد شیطان درسی برای تمرد از ظالم پرستی و تایید آن از سوی پیامبران بوده است .
درانتقاد یا همان چون و چرا اگر در جامعه ای که در آن به زیست خود ادامه میدهید , بسته باشد , آنجا را بدین وسیله میتوان جامعه ای که مطلوب برای شیطان پرستی به نام خدا پرستی است , دانست .

پاسخ:به نظر من هيچ كرنشى بى چون و چرا نيست! همه به دنبال مقاصدى هستيم ، مادى يا معنوى ، براى بدست آوردن خواسته كرنش صورت مى پذيرد... ممونم از نظر كامل و جامع شما .


مجید
ساعت12:00---3 ارديبهشت 1394

در وهله ی اول حرف تو درسته ممکنه که فرد ذات خودشو به خوبی پنهان کنه اما بالاخره ی جایی خودشو لو میده اما شاید دیر شده باشه.در این مورد کاملا باهات موافقم و قانع شدم.
پاسخ: ممنونم از توجه شما ، انسان هرچى مكارتر باشه بيشتر سعى ميكنه ذات خودشو مخفى كنه ، مرسى.



مجید
ساعت11:29---27 فروردين 1394

سلام در پاسخ به سوالت که ذات در دیدار اول مشخص میشه به نظر من نیاز نیست که ما توانایی شناخت ذات فرد داشته باشیم بلکه اون فرد خودش ذاتشو با رفتار هاش نشون میده و تشخیص این برای هر انسانی راحته!!چون غیر عادی به نظر میرسه!
پاسخ: افرادى كه ذات بد دارند خودشونو خوب نشون ميدن تا كسى ذات اونهارو نشناسه مثل همين شيطان كه تا خلق شدن آدم ، ذات اصلى خودشو نشون نداده بود!



مجتبی
ساعت10:57---25 فروردين 1394

اون به ما سجده نکرد ما ب خدا کردیم؟؟!!!
آپم
پاسخ: بيشتر كسانى كه سجده ميكنند بخاطر بهشت و حوريان و .... ميباشد ، نوعى تبادل ميتونه باشه ولى شيطان خدارو سجده ميكردبدونه چشم داشتى ...



مجید
ساعت17:33---24 فروردين 1394

سلام.به نظر من ذات همه ی انسان در دیدار اول آشکار می شود حتی اگر سعی در پنهان کردن آن داشته باشد.
پاسخ:در ديدار اول ذات شناخته ميشه ؟؟ من كه اين توانايى عظيم رو ندارم!



مریم
ساعت18:53---13 فروردين 1394
سلام دوست عزیزم
سال نو مبارک...
پاسخ:سال نوى شما هم مبارك دوست عزيز .


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ یک شنبه 9 فروردين 1394برچسب:,

] [ 7:31 ] [ B.A ]

[ ]