خانواده

خانواده

 

خانواده 
 
وقتى به عقب برميگردم ميبينم خانوادهء فوق العاده اى داشتم 
 
البته قبول دارم كه خدا باعث اين لطف عظيم بوده وبس . 
 
خوب داشتم ميگفتم،خانواده ما تشكيل ميشد از: 
 
مادر بزرگ، مامانم، بابام و شش دختر و چهار پسر 
 
من دختر آخريه بودم، اشتباه نكنيد ته تغارى نبودم ،بعد از من سه تا پسر كاكل به سر بود. 
 
فكر كنيد ، شش دختر اون هم تو اون زمان  !! 
 
 پسر را به عنوان  سرمايه هايى ميدانستند كه ، نه تنها باعث سر بلندى خاندان ميشدند،
 
 بلكه ميشد سرمايه گذارى بلند مدت در موردشون انجام داد
 
سرمايه گذارى كه فقط وفقط سود به همراه داشت 
  
خوب من بودم كه باعث شدم ديگر دخترى در اين خانواده بوجود نيايد 
 
به قول قديميا پاقدمش خوب بوده كه بعداز اون
 
 خدا سه تا پسر زيبا وقد بلند ومو طلايى بهشون هديه كرده
 
(اينو ميدونيد كه بيشتر آذرى  زبانها بور هستند)
 
خوب داشتم ميگفتم : ازنظر مالى وضع بابام خوب بود ،  درسته  خدمتكار نداشتيم
 
بچه ها دوتا يكى اتاق داشتن ، يعنى هر دو نفرمون توى يه اتاق بوديم 
  
بچه هاى حالا حتى حاضر نيستن كسى بدونه اجازه وارد اتاقشون بشه 
 
براى شروع فعلأ بسه ...... ، ، ................ادامه دارد

 



نظرات شما عزیزان:

علی
ساعت16:47---17 خرداد 1393
این نوشه ات خیلی خیلی خیلی قشنگ بود چون دقیقا دست گذاشتی جایی که مردم امروزی کمتر رعایت می کنند منظور همون هم درد بودن هست و من خودمم خیلی تلاش می کنم که امروزه خوب رعایت کنم ولی واقعا دل میخواد
پاسخ:خانواده هر كس ممكنه مطابق ميلش نباشه ، ولى نقش والدين براى تمام انسانها جايگاه خاصى داره.


لیلی
ساعت8:06---9 خرداد 1393
موندم یکی دو نسل بعد از ما خانواده به چه نامی تغییر پیدا میکنه؟ آخه نه کسی تن به ازدواج میده نه بچه دار شدن!!!!!!!!!!
پاسخ:دولت كه شروع كرده ،اگه مثل كاهش جمعيت ضربتى عمل كنه شايد نسل دايى، عمو ، عمه ،خاله، منقرض نشه !!


majid
ساعت3:30---9 خرداد 1393

http://www.farhangemrooz.com/news/16555/%D9%81%D8%B1%D9%87%D 9%86%DA%AF-%D8%AE%D8%A7%D8%B7%D8%B1%D9%87-%D8%B3%D8%A7%D8%B2 -%D8%AE%D8%A7%D8%B7%D8%B1%D9%87-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%81%D8 %B1%D9%87%D9%86%DA%AF-%D8%B3%D8%A7%D8%B2
پاسخ:اين متنهارو متوجه نميشم،  در سطح اكابر برام نظر بنويس!!



anisa
ساعت21:23---7 خرداد 1393

نویسنده کسی هستش که نوشتن رو ترک نکنه فقط همین .

خانواده : تشکیل شده از پدر,مادر ,فرزند یا فرزندان ...خانواده نماد کوچکی از جامعه است .البته این درس جامعه شناسی ومن بلد نیستم فقط میدونم که فرهنگ و تمدن دران (شکست و موفقییتها) نقشه بسزایی دارد, من این و میدونم که ازهرخانواده ای که باشیم باید شکر کنیم که با هم هستیم و باهم بودن و پشت هم بودن رو فراموش نکنیم چون همونطور که در موفقیت هر فردی اطرافیان موثر هستن در شکستها هم همینطوره, اما خود خواهی و غرور

باعث نادیده گرفتنه این میشه و حتی سعدی رو مجبور میکنه که پای روزگار و به عنوان حاکم دردردهای دیگران وسط یکشه.

سعدی هم همین و اینطوری میگه

بنی آدم اعضای یکدگرند که در آفرینش ز یک گوهرند

چو عضوی به درد آورد روزگار !!! دگر عضو هارا نماند قرار

این هم مهمه که آدم تو چه کشوری بدنیا میاد ...
پاسخ:بنى آدم اعضاى يك پيكرند................

هيچ كس نميتونه محل تولدشو مشخص كنه. انتخابى نيست . والدين هم انتخابى نميباشند .

مطلب. ؛؛. انتخاب. ؛؛؛؛. توضيح مختصرى در مورد خانواده داره.



نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ شنبه 3 خرداد 1393برچسب:,

] [ 10:33 ] [ B.A ]

[ ]